onsdag 15 mars 2017

Världens mysigaste kattvantar av hundgarn

Nu när vantsäsongen är över är det kanske ett udda läge att visa upp ett par riktigt varma vantar som jag gjorde till mig själv. Faktum är att det är en lite trist historia. Det är nämligen så att det blev ett par underbart varma vantar precis i mitt tycke och ....... 
... så tappade jag bort den ena efter bara två veckor. Suck!!!
Jag var gjorde det man inte ska, jag försökte klämma in mer än jag borde på arbetsdagen och fick rusa till tåget och så tappade jag den ena. Dessutom var de gjorda av ett garn (det mörkbruna) som jag inte kan få tag på igen. Jag köpte det nämligen när vi f´var på Hebriderna förra året och det var gjort av ull från får på Hebriderna.  
Jag har med andra ord lärt mig ännu en läxa. Som om jag inte borde fattat detta redan? (Jag är ju faktiskt närmre 50 än vaggan.) Hur som helst VAR det helt underbara vantar och jag skall snart upprepa detta, att kombinera hundgarn (bearded collie) med fårullsgarn. De blev så mjuka inuti, att man inte tror det är sant, på bara några dagar.
Eller så måste (!) jag helt enkelt resa till Hebriderna igen. :-)

PS - det röda garnet är garn till en ryamatta som min mamma köpte på loppis. Ingen kunde öppna korgen hon ville köpa, eftersom locket satt fast, så hon fick med sig 10 kg (!) garn för 40 kr. Det har gått många år sedan hon köpte detta garn och vi har fortfarande en del kvar.

2 kommentarer:

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...