tisdag 17 mars 2015

Gehörströjan får ärmar

Ja det går ju framåt, lite grann och sedan går det bakåt igen och igen och igen. Var endaste liten bit på den här koftan har jag stickat om minst tre gånger.
Kroppen är klar och den är jag nöjd med. Nu är då ärmarna det som skall ordnas. Jag har aldrig tidigare stickar ärmar direkt på en kofta och samtidigt använt förkortade varv. Det kan vara en av orsakerna till att jag tagit mig genom både 'puffärmar' och 'sneda och allt för trånga ärmar' redan. Nu hoppas vi på tredje gångens sagda magi och ärmar som blir lagom på alla håll. 
Vore de inte för att garnet stör mig så oändligt hade jag nog inte brytt mig, men syntetgarn som delar sig i stickningen är inte en hit.
DETTA har slutgiltigt kurerat mig för garner av dålig kvalitet. Tack och lov att det nyligen öppnat en garnbutik med riktigt fina och kvalitativa garner i Lund. Där kommer framtida garninköp att göras.

3 kommentarer:

  1. Vilket jättejobb du har gjort med kofta/jackan, det blev jättesnyggt med vecket på bakstycket :-) Vad är det för en garnaffär du pratar om i Lund?? Kul att ses i tisdag :-) Krya dig kram Ann-Charlott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du!
      Det är 'Tant Hulda' på Stora Gråbrödersgatan 12.
      Stick dit - hon har superfina garner!
      //Ann-Sofie

      --- och tack för kommentaren.

      Radera
  2. Det blir en fantastisk kofta, snyggt med "motveck" i ryggen!

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...