måndag 20 oktober 2014

Tehuva - ett akut interimsprojekt

När någon fyller år måste man ibland ta in ett interimsprojekt . Kusinen blev ett år klokare och äldre men hade ännu inte skaffat sig en tehuva till sin, annars väldigt välutrustade, sommarstuga. Det  i sig kan ju tyda på att hon behöver ännu en gnutta livserfarenhet, för vem kan vara utan tehuva. Alternativt kan det tyda på att hon har ont om tid - vi låter det vara osagt vilket. MEN, kan man tänka sig ett mera gylle tillfälle att gräva lite i garnhögarna och spontansticka en tekuva
100 gram ullgarn 'Gotland' omvandlades på ett par kvällar till en tehuva. Systern skakade på samma tid fram ett matchande underlägg. Det är kul att göra själv - skitkul!

5 kommentarer:

  1. Vilken söt tehuva! Måste också! Och.. eh... kanske skaffa en tekanna...

    SvaraRadera
  2. vad fin , jag dricker inte te men nu fick jag en ide om en glögg luva .

    SvaraRadera
  3. Jättefin tehuva! Jag drömmer om en tehuva jag med och en vacker dag ska jag sticka en!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin tehuva, och vilka fina kannor

    SvaraRadera
  5. Åh vilken fin, nu blev jag lite kär! :)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...