fredag 15 augusti 2014

Mjölksyrejäsning - hurra det funkar!!!!

Åh så roligt. Jag är så himla glad för min mjölksyrejäsning har gått vägen. Det bubblar och fräser i fem stora glas med gurka och doften som sprider sig i köket är ljuvlig.
Jag vågade mig äntligen på att prova mjölksyrejäsning och gissa om jag blev glad när jag kom hem och....
 ..... detta hade hänt på bara tre dygn. Jäsningen är i full gång och vi glädjer oss till att smaka om sådär sex veckor.
Öppnar man locket på glänt blir det rena rama bubbelbadet. Nu har jag beställt lite fler biblioteksböcker i ämnet så att jag skall få bättre koll på vad det är jag gör. Det hade varit kul med ett riktigt jäsningskärl med, men de är rätt dyra. Måste fundera på detta.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande! Det ser jättefint ut, hoppas att det fortsätter lika bra.

    SvaraRadera
  2. Säger som KataM: spännande! Väntar ivrigt på smaktestet sedan!

    SvaraRadera
  3. Så kul, vi har samma tankar men du gör det! Köpte en bok tidigare i sommar om tema men har inte kommit så långt som att försöka, det där blir säkert jättegott. Fick förresten såna gurkor till min snitzel i Berlin nu i helgen som var, jättegott ihop :)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...