torsdag 24 juli 2014

Växthusdjungel i juli

Äntligen börjar skörden i växthuset. Jag kom ju sent i gång med odlingen, så det har enbart sin förklaring i min slöa start på odlingsåret. 
  Nu är det i alla fall skönt att första tomaterna och gurkorna är klara och vi kan njuta frukterna av alla timmar som spenderats i och med växthuset.
.... i slutet av maj
Så här såg det ut i maj. Det har visst tagit sig lite på två månader. 
Där inne är det djungel nu, med växter precis över allt. Så skall det vara, tycker jag. Täta odlingar där varje kvadratcentimeter utnyttjas. Haha!
Vindruvorna är inte skördeklara ännu, men när de väl är lär vi ju får druvor så det räcker till en hel armé.
Och på kvällen -- - - - - ren njutning. Varmt och skönt är detta rejäla växthus och med ett par lampor och min ....
....nyinköpta loppislampa (för en femma) så är det bara så mysig att sitta där inne och 'kura skymning'. 
Även ute i trädgården kör jag med ljuslyktor. Så här ser mina gamla konservburkar ut i mörker. Rätt snygga va!

2 kommentarer:

  1. Det ser fantastiskt ut! Och visst är det härligt när man får äta från sina egna odlingar.. :-)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...