tisdag 1 juli 2014

Ingen ond orchidé -- bara färgfusk i blomsterbranschen

 Orchidén som jag fick av grannen visade nu sitt sanna jag
nyutslagen blomma (rosa)
Som tur var har den gett sig till känna som en icke ond orchidé - se tidigare inlägg! Den var bara en fuskis. Grannen tyckte att den var så vacker i färgen och köpte den till mig för att den var så unik...... och så var det bara fusk alltihop. Det var det gamla, billiga infärgningstricket som använts. Ge blomman färgat vatten så blir den färgad. Se det här inlägget för hur man gör. 

Skäms ni inte ni blomproducenter som lurar okunniga människor? Grannen har säkert fått betala dyrt för den där färgade blomman. Usch och fy, säger jag!


gammal blomma (färgad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...