tisdag 15 april 2014

Gehörströjan tar form

Den gehörsstickade tröjan (alltså stickad fritt ur fantasin) börjar så smått ta form. Det är riktigt spännande hur det går. Jag stickar ju uppifrån och ner så det går att prova den, även om man inte riktigt ser hur den sitter. Längd och vidd kan åtminstone uppskattas hyggligt så nu kör jag på en bra bit rakt fram. 

Nästa utmaning blir att beräkna hur långt garnet räcker. Jag har en fundering på att sticka lite till på kroppen och sedan byta till krage och ärmar innan jag stickar klart. På så sätt kan jag vara säker på att garnet åtminstone räcker till alla delar. Det enda konstiga som då kan hända är att jag skulle kunna få en ganska kort kropp..... men vi får se hur det går.

3 kommentarer:

  1. Om olyckan är ute och kroppen blir för kort är ju fördelen med ovenfra ner att man kan lägga till med ett annat garn. Den ser ut att bli fin så varför kallas det hopplösa garnet?

    SvaraRadera
  2. Den ser bra ut, tycker jag. Stickar också gärna uppfrån-och-ned, särskilt om jag har snålt med garn. Man kan leka med kroppslängd, ärmlängd och andra garner och sedan låtsas man bara att det var tänkt så. ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...