tisdag 5 november 2013

Tacka vet jag handarbete - 1 kg garn skall göras

I pressade tider är jag så glad att jag har mitt handarbete att ta till. Som stressbuster är det oslagbart att handarbeta. Det är som om det var meningen att vi skulle finna varandra, handarbete och jag. 

Just nu är det väldigt pressat på privaten. Familjens närmaste vän, som har kämpat mot cancern i flera år, har fått en stroke och är på sjukhus med halvsidig förlamning och afasi. Det är skit, så enkelt är det. Att jag då, samtidigt, lyckas få ett projekt om ett kilo garn som skall spinnas är tur i oturen. Nu behöver jag verkligen stressbusta och där ligger ett kilo ull och bara ropar på mig. 
Tack för att handarbeten finns!
En klok kollega sade - Det är handarbete eller piller.Man kan bara välja.
Detta är bara början på mitt projekt. 200g av 1000 har jag gjort. 'Cloude-spun' garn kallas det och det är ett projekt ihop med Högagärde Fårgård. Beskrivning kommer snart, till ära för den trevliga och inspirerande spinnargruppen på Facebook. Det kan vara så att ett kilo inte räcker för att mota stressen, i detta läget, men då har jag tio till i källaren. Jag hoppas inte att jag behöver dem alla. Just nu spinner jag varje ledig stund. Tänder några ljus, spinner och sänder goda tankar till vår sjuke vän.

4 kommentarer:

  1. Uscha mig ja, sjukdom kan drabba oss hårt. Spinna är en bra terapi för oroliga nerver.

    SvaraRadera
  2. Usch det låter inte kul!! Tur att handarbete finns. Hoppas att din vän blir bättre.

    SvaraRadera
  3. Handarbete är en guld gruva då man bearbetar livets olika delar

    SvaraRadera
  4. härligt med allt garn du får .

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...