tisdag 10 september 2013

Nu vet jag ....

Lite mera nätsurfande har äntligen fört mig till de mönster jag vill ha till mitt shetlandsgarn. 
Tyvärr är de som jag helst vill ha inte till salu så det verkar inte bättre än att jag får ge mig på att göra ett eget mönster. Men varför inte. Kan jag göra eget garn kan jag lika väl ge mig på att göra egna mönster. Full fart fram!
 Än så länge har provlapp stickats och allt garnet spunnits klart. Det finns alltså en förhoppning om en snar start.
Länkar till tröjbildernas ursprung:

5 kommentarer:

  1. Jättefina mönster och fint garn. Det blir en fin tröja!

    SvaraRadera
  2. Så fint garn, det där med spinna verkar rofyllt och roligt. ännu inte prövat själv....
    Javisst! Plocka ihop det bästa till ett eget mönster! Lycka till.

    SvaraRadera
  3. Ja, heja heja! Härligt fina tröjor. Ljuvligt garn! Mina tankar går åt lite samma håll, sitter och dreglar över fair islemönster i en bok jag lånat.... Men jag vill göra mönster på hela tröjan. Tror jag....

    SvaraRadera
  4. Hej! För många herrans år sedan stickade jag en sån här tröja, med rosa botten i Vinga garn 100% akryl. Såsom det skulle vara på 80-talet.
    Blir nu också sugen att göra en tröja fast du i ull detta oslagbara material.
    För några år sedan hittade jag den här länken.
    Det är ett verktyg där du kan designa ditt eget mönster och färger på en tröja.
    Hoppas detta kan vara till någon hjälp!
    http://prjonamunstur.is/#/Design
    Lycka till! :)
    / Helén

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...