fredag 30 augusti 2013

Skördetider och korgkurs

Det är grymt läckert att kunna ta in egna solmogna tomater och gurkor. Då är det verkligen inget fel på att 'bara' ta lite tomat och gurka till maten. Det här är en dags skörd från växthuset.
När 'vår' ekobonde, Lisbeth, kom med kött till oss för någon vecka sedan blev hon fascinerad av korgarna och innan jag riktigt visste ordet av hade jag och mamma lovat att ge en korgkurs hemma hos henne under våren. Oj som det kan gå. Det skall förstås bli roligt, men jag undrar om jag tagit mig vatten över huvudet. Det är en sak att göra själv och en helt annan att lära ut. Nå, den förmildrande omständigheten är att vi inte tänker ta betalt. Då kan man väl ursäkta oss om vi inte är experter i precis allt.

Det här är vad vi tänkte erbjuda deltagarna att lära sig. 
Fruktfat
Inköpskorg
Lökkorg
Under Ekorundan i Skåne kommer det att tas upp intresseanmälninag. Då lär vi se om det finns någon som vill vara med. Det är på nr. 14 man kan anmäla sig till vår kurs.

1 kommentar:

  1. Bor på fel sida av världens ände, typ. Lycka till med utbildandet - det kan ju vara början på något riktigt bra :)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...