måndag 10 september 2012

Mot solen sträcka vi oss

annuell, röd, solros
Trots att det inte blev den solroshäck jag drömt om så har vi en del vackra blommor. Den röda solrosen får minst tio huvuden. Den kompenserar för sina förlorade kompisar. 

perenn solros

De perenna solrosorna är som alltid ståtliga. Inför nästa säsong tänker jag gräva bort alla guldbollar och föröka de har. 
krondill

Och när man då redan ligger på rygg kan man lika bra ta en bild på den ståtliga krondillen. Vissa är faktiskt snyggare underifrån..... Tror inte att det gäller fotografen, men ringblomman är definitivt mycket vacker betraktad från grässvålen.
ringblomma

2 kommentarer:

  1. Den röda solrosen är så vacker
    den missade jag att så i år men nästa år ska den finnas i min solroshäck
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Mmm vilka vackra solsrosor...en blomma man blir glad utav.
    Glad blir man oxå av de fröer du skickade. Tusen tack.

    kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...