tisdag 3 juli 2012

Bröllopspanik i kubik

När man har som minst tid då sker det som flest misstag. Det är visst en naturlag. 
Systerns bröllop närmar sig med stormsteg och till den skall jag ha min shrug. Så här blev den. Den har varit färdigt länge men....
 Färgen passade alla inte till klänningen. Ganska klantigt att inte kolla det innan - ja - men det gjorde jag alltså inte. Men eftersom shruggen var så snabb och enkel att göra köpte jag bara ett annat garn, i passande färg och gick i gång med shrug nummer två. På fjärde försöket hade jag ännu inte hittat tillbaka till rätt storlek på virknål. Tydligen har jag, helt omedvetet, haft en blandning av amerikanska och europeiska virknålar i mitt stall,
 vilket innebar att shruggen ideligen blev fel storlek. Än för liten, än för stor. STÖÖÖÖN!
 Nu, på femte försöket och med 3,5 dagar kvar till bröllopet så har jag äntligen hittat rätt. Glöm nu aldrig att det är den silvriga 3,5:an som är rätt för shruggen!!!! Nu måste de virkas på som bara den. Lätt att säga samtidigt som det skall semestras med sonen och renoveras pannrum inför pannbyte om bara någon vecka och presenten är inte helt klar ännu.... IH! Bröllopspanik i kubik!

2 kommentarer:

  1. Ta ett djupt andetag, håll kvar luften och pys sen sakta ut igen. Bättre?
    Bra, då tar du upp virknålen och kör på. Lycka till.
    Jag är säker på att du hinner allt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK! Så gulligt - jag skall ta det lugnt och virka på. Nätterna är långa.

      Radera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...