lördag 18 februari 2012

Kort men magisk vinter

Nu verkar det som om vintern tagit slut i Skåne. Det regnar och vi har upp mot +4 grader på dagen, så vår korta men ack så magiska vinter är nog slut för denna gången. I veckan som gick var det helt underbart väder. När jag körde till jobb i måndags möttes jag av dessa vyer. Jag kunde inte låta bli att stanna och ta några bilder. Så underbart vackert det var!
Varje morgon när jag kör njuter jag så av landskapet växlande ansikten. Det är som en ny värld varje dag när väder, ljus och årstid kombineras till nya bilder.
Jag älskar verkligen den här raden av hamlade pilar som böljar ut över fälten. Här kan jag stanna varje dag bara för att se på de vackra träden. 
Lägger man sedan till en bra CD-bok i bilens spelare så är livet nära nog perfekt.
...och energiskogen - fina Salix som också är så användbar.
  Carpe diem! Jag kan bara hålla med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...