torsdag 6 oktober 2011

Shop-amok

Det har hänt en del här på senare tid. Sonens allergi, alla ekonomiska investeringar i dess kölvatten, och allt städande med mera har tagit hårt på krafterna. Jag drabbades, som följd därav, av en lätt men transient Alzheimer. I detta förvirringstillstånd fick jag för mig att jag aldrig hade beställt några lökar på nätet. Jag tänkte att jag nog inte tryckte på beställ-knappen, för det kom ju aldrig någon bekräftelse. Logiskt, inte sant? När jag då hamnade på Netto, som hade osannolikt billiga lökar, shoppade jag fem påsar. MEN - - - när jag kom hem samma dag hade det kommit en paket med lökar på posten. Du milda himmel. Nu har jag nog grävt ner några hundra lökar. Men jag kommer att få en fin vårträdgård nästa vår. Det blev visst lite shop-amok av detta. Uuuups!

det mesta av det planterade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...