onsdag 11 maj 2011

Kattvän


Nu är Blixten och Bisse vänner. När Blixten skulle in från sin "runda" (fyra meter från huset) satt katten mitt i ingången. Eftersom den är smal kunde ingen hund passera, inte ens en mycket liten valp. Vad göra? Blixten, som givet vis vet att Bisse bestämmer, trampade lite nervöst och gick sedan resolut fram och gav kissen en jätteslick mitt i fejset. Jag höll på att smälla av. Vår katt är en före detta vildkatt som inte låter sig hunsas av NÅGON, allra minst en valp. Nu blir det bråk, tänkte jag. Men icke blev det så. Katten blängde lite överseende på valpen , reste sig och gick sedan nonchalant fram och strök sin kind mot Blixtens nos. Så sött –  jag smälte genast. Men sen var sötebrödsdagarna förbi. Katten spankulerade rakt in i huset och övertog valpens sovplats.

Roger and over från hund och katt!

1 kommentar:

  1. Ha ha ha
    De är för goa! Klok katt den där Bisse och Blixten lär nog förstå var hans plats är efter hand! ;o)
    Följer med spänning uppdatering, både här och live.

    Kram på Er.

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...