fredag 20 maj 2011

Grundläggande

Nu har jag kommit en bit på vägen med min gjutform. Den fysiskt hårdaste delen av jobbet är avklarad (tror jag - den attans betongen hade jag förträngt). Tretton lastpallar har slaktats och byggts ihop igen. Så här ser det ut just nu.
gjutform innan montering

Nu återstår att bygga ihop den exakt måttsatta, vågade och lodade gjutformen. Detta projekt är större än jag trodde. Och jag har redan förvärvat kunskaper jag inte trodde jag någonsin skulle få. Visste ni till exempel att lastpallar är byggda på många olika sätt och av många olika material. Se där! Vissa är massiva, andra har spånklossar. Vissa lastpallar är spikade med långa spikar och andra med korta och några faktiskt skruvade ihop. Nu kan jag se på en lastpall och direkt känna i ryggen hur ont man får av just denna modell. Är inte det vettig kunskap så säg!

Jag måste bara delge bästa kommentaren jag fick. "Håller du på att bygga om pallarna?" Det finns minst hundra bra svar på den frågan, inte sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...